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전시명: Beyond Revolution from the periphery 관람시간:2018.06.22(Fri)-07.23(Fri) 관람시간:11:00-19:00 매주 일요일 및 공휴일은 쉽니다.(단, 사전문의시 개방 가능합니다.) Artist: Gum cheng,Lochikit, chan pak Brandon curator: Clara cheung critic: nayeon lee(chief editor of seaweed) eunyoung chae(director of space imsi) 작가와의 대화:2018.06.22(Fri) pm:6:00부터 전시공간: 오픈스페이스 배 전시장 이번 전시는 매년 진행해 온 open to you “"cross & connect“의 첫 번째 공식 행사로서 홍콩을 기반으로 활동하고 있는 3명의(gum, Brandon, Lochikit) 작가들을 초청하여 한달 간의 행사가 진행된다. 매년 오픈스페이스 배(이하 배)는 새로이 시도하는 “비물리적 레지던시”라는 방식으로 10여년동안 배를 거쳐간 홍콩의 예술가들 중 선별하여 그간의 자국 내에서의 활동들을 공유화는 방식이다 2018년에는 “홍콩”을 주빈으로 초대 되었으며 <Art Together>의 Clara Cheung디렉터와 협업으로 진행된다. 이들 세 작가는 예술의 기능이 사회적, 정치적으로 홍콩의 현실에 액티비즘적 실천을 구현하는 작가들이다. 아카이브 방식으로 전시가 구현되며 지역 대학에서 토크도 동반될 것이다. Beyond Revolution from the
periphery 사회
참여적
예술에
대한
찬박킨(Brandon Chan)의 사고는 주변 이웃들 내에서 사고 그 자체를 고려해 보는 것이다. 이것이 영향을 미치고 싶어하는 것은 대중의 열정이 아닌 모든 사람들의 지성과 감수성이다. 그는 관람객의 사고를 미로 같은 네트워크에 걸려들게 함으로써 다차원적 구조의 네트워크에서 소외된 존재들을 함께 엮으려는 것이다. 쳉이만
검(Gum Cheng)은 이번 전시회의 큐레이터이기도 하다. 그는 전체적 관점에서 사물을 보는 것에 익숙하다. 그는 창조의 과정을 통해 문제를 확인하고 조명하는데 노력을 기울이며, 침묵된 외침이 다른 사람들의 반감과 함께 울려 퍼질 수 있다는 희망 속에 예술을 분노와 좌절을 위한 카타르시스적 매개체로 이용한다. 참으로, 홍콩에 살든 한국에 살든 예술가를 직업으로 삼는 것은 그 자체로 일종의 혁명적 실천이며 사회에 맞서는 투쟁의 길로 들어섬이다. To
exceed, to 'go beyond revolution' in the way the title of the exhibition
suggests is an incredibly daunting task. After all, for so many of us in this
city, 'revolution' necessarily connotes failure. How, then, are we to go beyond
it? In an art world populated by mirages, where the imagination is given room
to speculate, it might perhaps be possible to think about what this 'beyond'
might mean. For artists engaged in art informed by political passions, for
artists who regard art as a means by which the world might be changed, creation
seems powerless, even futile when compared to actual political struggle. This
sense of powerlessness, of course, takes nothing away from the value of the
work, as despondent as the artist feels for falling short of her ethical
obligation to a world indifferent, for the time being at least,
to what she creates. Perhaps even the most rational of artists harbor tender
sensibilities. Unarmed and impoverished, the artist, like the public of which
he is a part, has nothing but the resources of humor, of embittered mockery,
playing the clown or the jester. This
exhibition elaborates on the 'beyond' of revolution, taking the margins and the
undercurrent of this beyond as its thematic focus. Here, three local artists
attempt to explore how we might create in a 'revolutionary' fashion, as well as
how we might employ art to catalyze infra-political micro-revolutions inside
the social field. This is all informed by the belief that if we are to go
'beyond' revolution, further and further beyond, our foremost concern should be
with the sustainability of our struggle. Lock
Lo, through engaging with his deep sense of political disenfranchisement, has
come to develop a sense of distrust towards art, and his sense of struggle and
persistence in the face of a self-destructive, disorienting art world is reflected
in his work. It is this personal exemplarity and intensity, his conviction
about the possibility of rebirth after death that he hopes to communicate to
others. Brandon
Chan's idea of socially participatory art situates itself inside neighborhoods.
What it seeks to affect is not the passions of the populace, but the intellect
and sensibility of each and every body. Through ensnaring thought in a
labyrinthine web, he seeks to bind isolated bodies in networks of
poly-dimensional construction. 전시장 전경 사진 |